Tuesday, September 1, 2009

Bos atau ALLAH???

Salam, aku rase dalame da aku x menulis kt blog aku nih....tp sebelum 2 aku nk ucapkan selamat berpuasa di bulan Ramadhan...bulan yang penuh dengan kebekatan....tp korg jgn mse bulan nih jer nk wat amal ibadat bagai nk rak...kalu bukan bulan posa jd len...hmm...sknk nih aku bukan nk citer psal posa..aku nk citer psal bodek.....bodek nih sume org tau ar kn....yg paling popular kt dunia nih adalah bodek bos.....kalu bos minx ape2 jer....on the spot mesti dapatnyer....yer ar..kalu kite bodek bos..peluang nk nek pangkat ker...nk minx tolong ape2 pun senang ar kn...tp aku nk korg fikir balik...korg dok bodek2 bos nih....ALLAH xnk bodek ker.....bile time azan...sjer nk lengah2kn solat....padahal azan 2 cm suruhan bos korg gak.....kalu bos suruh bukan men lg...kalu ALLAH????ader ke korg ikut suruhan Dia???....kalu arahan bos....korg ikut jer...kne datang awl opis...korg ikut jer...tp bile ALLAH tetapkan solat di awal waktu ader korg ikut ker??fikir ar cikit..bos nih x leh tolong korg masuk syurga atau mse korg kne hitung amalan kt akhirat nanti....nk bodek bos bukan x bole...tp kne ar seimbang...aku ckp nih bukan aku anti ngn bos2 nih...tp aku pelik ar.....kalu bos bukan men lagi....tp bnda yang WAJIB tu wat endah x endah jer.....so, aku nk ingtkn kt korg ngn diri aku gak....ni tok renungan kite bersama....salam....

No comments:

Post a Comment