Tuesday, June 23, 2009

aku bangga menjadi seorang Muslim/Muslimah...


adakah anda bangga menjadi seorang Muslim??bg aku..aku bangga aku ni seorang Muslim..yer ar....org Islam ni bnyk keistimewaan yang Allah bg..contohnyer setiap perbuatan baek yg kite wat senang2 jer Allah bg gnjaran iaitu pahala...kalu kite wat jahat...dpt gak gnjaran..tp gnjaran dosa...tp sume 2 adil ar kn....wat baek dpt gnjaran..wat jahat pun dpt gnjaran...tp kalu kite nk bndingkn gnjaran ni smer gak ngn pertndingan2 yg kuar dlm paper 2..cm power root ar...yg tawar adiah 1juta tu.....kalu kite beli berdozen2 produk die..peluang kite tok menang tinggi...cm dlm Islam gak smer jer..kalu kite kumpul bnyk2 pahala...Insyaallah kite akan dpt adiah iaitu hadiah menjadi penghuni SYURGA......beza kedua2 ni ckit jer ar...yg power root ni kne kuar duit tok beli produk die..kdang2 smpai bratus2 ringgit duit kite abis sb nk menang punyer psal..tp kalu pahala xyah guna 1 sen pun duit kite....pahala senang nk cri...duit susah nk cri...tp kalu duit ader pun i2 sume dunia jer...bukan aku ckp kite xyah cri duit kt dunia ni...sume bnda kne bayar sknk....tisu yg dlu leh dpt free bile masuk tndas pun sknk da kne bayar....cume bnda ni kite kne ar seimbangkn dunia ngn akhirat..kalu kite kje kuat tok cri duit kt dunia ni..kite kne ar gak kje kuat tok cri duit tok bekalan akhirat nanti....dunia ni x kekal lame...akhirat yg kekal abadi....berbalik ke citer org Islam ni bnyk keistimewaannyer...selain pahala..bnyk lg bnda yg Allah bg keistimewaan kt hambaNya...cume kite ni jer x sedar....yg kite tau bile rse susah bru nk ingat Allah..bile senang luper Allah...stakat ni dlu ar aku nk kongsi ngn korg...nanti aku nk citer psal jodoh lak...

No comments:

Post a Comment